Program e-pity Płatnika automatycznie obsługuje wysyłkę deklaracji do systemu e-deklaracje.gov.pl podając użytkownikowi odpowiednie komunikaty otrzymane z systemu Ministerstwa Finansów. Dla poszukujących bardziej wyczerpującej informacji podatników przedstawiamy pełną listę komunikatów statusów wysyłki do systemu e-deklaracje.gov.pl wraz z ich objaśnieniami:
100 - Błędny komunikat SOAP - deklaracja nie została wysłana
Usługi Web Services (w tym serwis e-Deklaracje) wykorzystują protokół wywoływania zdalnego dostępu do obiektów SOAP (Simple Object Access Protocol). Ten status wysyłki świadczy o wysłaniu do serwisu e-Deklaracje komunikatu niezgodnego ze standardem lub w przypadku wysyłania wraz z elektronicznym wnioskiem VAT-REF załącznika binarnego, załącznik przekracza dopuszczalną wielkość (5 MB) lub załącznik nie jest w wymaganym formacje ZIP.
101 - Proszę o ponowne przesłanie dokumentu
Na skutek nieprzewidzianych trudności np. przerwanie połączenia nie udało się z sukcesem utrwalić w serwisie e-Deklaracje przesłanego komunikatu (dokumentu elektronicznego). W związku z powyższym sugerowane jest powtórzenie operacji – ponowne przesłanie tego samego dokumentu.
102 - Proszę o ponowne przesłanie żądania UPO
Na skutek nieprzewidzianych trudności np. przerwanie połączenia nie udało się z sukcesem odpowiedzieć na żądanie UPO. W związku z powyższym sugerowane jest powtórzenie operacji – ponowne przesłanie żądania UPO.
Wysyłka deklaracji się rozpoczęła, trzeba czekać na odpowiedź zwrotną serwera ministerstwa z UPO.
200 - Przetwarzanie dokumentu zakończone poprawnie, pobierz UPO
Dokument został przyjęty przez system e-Deklaracje i zostanie przekazany do Urzędu Skarbowego wskazanego w tym dokumencie. Weryfikacja dokumentu nie wykazała błędów. Dla dokumentu zostało wystawione Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO) - co to jest UPO? czytaj na upo.info.pl.
200 - Przesłałeś duplikat, pobrane UPO dotyczy oryginału dokumentu. Przetwarzanie dokumentu zakończone poprawnie, pobierz UPO
W przypadku takiego statusu pomimo, że bramka e-Deklaracji nadała status 200, to deklaracja otrzyma UPO z poprzedniej wysłanej identycznej deklaracji i nie zostanie przekazana dalej do właściwego Urzędu Skarbowego. Konieczne jest utworzenie i wysłanie kolejnej korekty z podaną przyczyną składania korekty (aby wysyłany plik XML deklaracji/korekty minimalnie różnił się od poprzedniego wysłanego). Wówczas tak wysłana korekta otrzyma swoje własne UPO z bieżącą datą wysłania i zostanie przesłana dalej do US.
300 - Brak dokumentu
W systemie e-Deklaracje nie został zarejestrowany dokument wskazany w przesłanym żądaniu (z podanym numerem referencyjnym). Deklaracja nie została wysłana, należy ponowić wysyłkę.
301 - Dokument w trakcie przetwarzania, sprawdź wynik następnej weryfikacji dokumentu
Dokument został zapisany w systemie e-Deklaracje i oczekuje na weryfikację formalną. Po pomyślnej weryfikacji dokument może otrzymać status 302, 303 lub od razu status 200.
302 - Dokument wstępnie przetworzony, sprawdź wynik następnej weryfikacji dokumentu
Dokument przeszedł weryfikację formalną i oczekuje na ponowną weryfikację z listą CRL (unieważnionych certyfikatów). Po pomyślnej weryfikacji dokument może otrzymać status 303 lub od razu status 200.
303 - Dokument w trakcie weryfikacji podpisu, sprawdź wynik następnej weryfikacji dokumentu
Dokument w trakcie weryfikacji podpisu elektronicznego.
304 - Dokument w trakcie weryfikacji duplikatów, sprawdź wynik następnej weryfikacji dokumentu
Jeśli deklaracja ma status 301, 302, 303, 304 trzeba poczekać na otrzymanie statusu 200 i UPO.
Wysyłka do systemu e-Deklaracji czasami może trwać do kilku - kilkunastu godzin, gdy serwer MF jest przeciążony. Program sam pobiera statusy e-Deklaracji i UPO wtedy, gdy na serwerze MF deklaracja otrzyma swój Status i UPO.
305 - Dokument oczekuje na wznowienie przetwarzania.
Deklaracja nie została wysłana, należy wysłać ją ponownie. Można także samemu wymusić aktualizację statusów e-Deklaracji w programie, klikając w programie w menu Narzędzia-> Ustawienia -> e-Deklaracje i następnie kliknąć w przycisk "Aktualizuj teraz statusy e-Deklaracji".
W razie wykrycia jakichś błędów pojawi się Status o numerze od 400 do 467. Oznacza to, że trzeba będzie odszukać błąd i go poprawić, a następnie ponownie wysłać e-Deklarację.
306 - Dokument w trakcie weryfikacji podpisu
Dokument w trakcie weryfikacji podpisu, sprawdź wynik następnej weryfikacji dokumentu.
400 - Przetwarzanie dokumentu zakończone błędem
Weryfikacja formalna dokumentu nie powiodła się - nie udało się jej poprawnie zakończyć.
401 - Weryfikacja negatywna - dokument niezgodny ze schematem xsd
Przesłany dokument nie jest zgodny z opisującym go schematem xsd, np. brak wypełnienia pozycji obowiązkowych, niewłaściwy format daty lub inny błąd wypełnienia deklaracji. Prosimy o wysyłanie zgłoszenia błędu do firmy e-file z poziomu programu klikając w podglądzie deklaracji na Status e-deklaracji, a następnie na Zgłoś Problem (wraz z danymi XML). Nasi konsultanci pomogą poprawić błąd w deklaracji i będzie można ją ponownie wysłać.

402 - Brak aktualnego pełnomocnictwa/upoważnienia do podpisywania deklaracji
Osoba składająca podpis elektroniczny pod przesłanym dokumentem nie ma stosownego pełnomocnictwa lub upoważnienia lub jest nieważne (UPL-1). Jeśli chcą Państwo wysłać deklarację w imieniu innej osoby lub firmy oprócz certyfikatu/podpisu elektronicznego należy mieć również podpisane upoważnienie od tej osoby/firmy do wysyłki elektronicznej w formie dokumentu UPL-1. UPL-1 musi być złożony w US właściwym dla firmy/osoby, której dotyczy składana deklaracja. Przeczytaj jak rozwiązać Błąd 402 e-Deklaracji.
403 - Dokument z niepoprawnym podpisem
Weryfikacja podpisu elektronicznego zakończyła się negatywnie wskutek np.:
- niezgodności standardu użytego podpisu (wymagany jest XAdES lub PKCS#7)
- użycia podpisu z nieobsługiwanym przez system e-Deklaracje rozszerzeniem krytycznym
- błędów w strukturze dokumentu uniemożliwiających wyodrębnienie podpisu elektronicznego
- modyfikacji zawartości podpisanego dokumentu lub podpisu już po jego złożeniu
Należy sprawdzić czy w programie do obsługi e-podpisu została poprawnie ustawiona konfiguracja zgodnie z wymogami Ministerstwa zamieszczonymi w pliku https://www.podatki.gov.pl/media/5060/oprogramowanie-do-podpisu-konfiguracja-dla-edeklaracje_v20190625.pdf
Po poprawieniu konfiguracji należy ponowić wysyłkę deklaracji.
Jeśli wysyłka się nie powiedzie i nadal będzie pojawiał się status 403 prosimy o kontakt z Infolinią systemu e-Deklaracje - dane kontaktowe są podane na stronie http://www.finanse.mf.gov.pl/systemy-informatyczne/e-deklaracje/kontakt
404 - Dokument z nieważnym certyfikatem
Certyfikat związany z kluczem prywatnym użytym do złożenia podpisu elektronicznego jest nieważny – minął okres jego ważności.
Konieczne jest ponowne wysłanie Deklaracji z użyciem ważnego certyfikatu.
405 - Dokument z odwołanym certyfikatem
Certyfikat związany z kluczem prywatnym użytym do złożenia podpisu elektronicznego został odwołany lub zawieszony i umieszczony przez centrum certyfikacji na liście odwołanych lub zawieszonych certyfikatów (lista CRL).
Jeśli kończy się okres ważności certyfikatu i został wystawiony już nowy, wówczas przy wysyłce z tym starym certyfikatem może się pojawić kod Statusu 405. Oznacza to, że ten certyfikat już został odwołany przez wystawcę i konieczne jest wysyłanie deklaracji z nowym e-podpisem.
406 - Dokument z certyfikatem z nieobsługiwanym dostawcą
Certyfikat związany z kluczem prywatnym użytym do złożenia podpisu elektronicznego został wydany przez centrum certyfikacji nieobsługiwane przez system e-Deklaracje.
Konieczne jest zakupienie nowego podpisu elektronicznego obsługiwanego przez e-Deklaracje (KIR, Certum/Asseco, CenCert, PWPW/Sigillum). https://www.podatki.gov.pl/media/5060/oprogramowanie-do-podpisu-konfiguracja-dla-edeklaracje_v20190625.pdf
407 - Dokument z certyfikatem z nieprawidłową ścieżką
Weryfikacja ścieżki certyfikatów (łańcucha zaufanych podmiotów certyfikujących) zakończyła się niepowodzeniem.
Prawdopodobnie deklaracja została wysłana z błędnym podpisem, np. niekwalifikowanym. Należy wysłać ją ponownie wybierając poprawny ważny e-podpis (KIR, Certum/Asseco, CenCert, PWPW/Sigillum).
408 - Dokument zawiera błędy uniemożliwiające jego przetworzenie
System e-Deklaracje podjął kilkukrotną próbę przeprowadzenia formalnej weryfikacji – zakończoną negatywnie. Na skutek pojawienia się błędu, którego system nie może zakwalifikować do znanej mu kategorii, dokument jest uznany za nieprawidłowy bez możliwości wskazania jednej przyczyny błędu.
Należy sprawdzić czy w programie do obsługi e-podpisu została poprawnie ustawiona konfiguracja zgodnie z wymogami Ministerstwa zamieszczonymi w pliku https://www.podatki.gov.pl/media/5060/oprogramowanie-do-podpisu-konfiguracja-dla-edeklaracje_v20190625.pdf
Po poprawieniu konfiguracji należy ponowić wysyłkę deklaracji.
409 - Dokument zawiera niewłaściwą ilość i/lub rodzaj elementów
Zła struktura dokumentu np. próba wysłania wielu deklaracji (paczki dokumentów) w jednym komunikacie.
Jeśli wysyłana jest e-deklaracja przy użyciu opcji ‘Podpisz pliki zewnętrzną aplikacją’ należy sprawdzić czy została poprawnie ustawiona konfiguracja zgodnie z wymogami Ministerstwa zamieszczonymi w pliku https://www.podatki.gov.pl/media/5060/oprogramowanie-do-podpisu-konfiguracja-dla-edeklaracje_v20190625.pdf
410 - Złożony dokument (zeznanie) bez podpisu nie może być korektą
Dokument elektroniczny bez bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego kwalifikowanym certyfikatem nie może być korektą. Przesłany dokument elektroniczny posiada cechy, które wskazują, że jest on korektą (zaznaczone pole korekta lub dołączony załącznik ORD-ZU).
411 - Weryfikacja negatywna – w systemie jest już złożony dokument (zeznanie) z takim identyfikatorem podatkowym
Poprawnie wypełnioną deklarację (zeznanie/wniosek) podpisaną podpisem elektronicznym nieweryfikowanym ważnym kwalifikowanym certyfikatem, poprawnie zweryfikowaną i przyjętą do systemu e-Deklaracje można złożyć tylko raz. Próba wysłania kolejnej deklaracji na ten sam NIP lub PESEL zakończy się odebraniem z systemu e-Deklaracje statusu dokumentu : „411 – W systemie jest już dokument (zeznanie) z takim numerem”. W przypadku konieczności przesłania kolejnej deklaracji (zeznania), jako cel złożenia deklaracji należy zaznaczyć opcję "korekta zeznania" w pozycji ‘Cel złożenia formularza’ i ponownie wysłać deklarację już jako korektę.
Z dniem 30 kwietnia MF rozliczyło automatycznie podatnikom indywidualne deklaracje PIT-37 i PIT-38 i wysłało elektronicznie do US, więc jeśli ktoś posiada przychód z PIT-11, PIT-40A, PIT-8C i chce się sam rozliczyć, to musi wysłać korektę zeznania. Wystarczy w pierwszym oknie Sposób opodatkowania zaznaczyć opcję 'korekta zeznania' i ponowić wysyłkę deklaracji.
412 - Weryfikacja negatywna - niezgodność danych informacyjnych (np. niezgodność NIP, numeru PESEL, daty urodzenia, nazwiska, pierwszego imienia z danymi w zeznaniu)
Błąd ten oznacza, że istnieje różnica między danymi osobowymi, jakie posiada system e-Deklaracje, a tymi jakie zostały wpisane na składanej deklaracji. Należy ponownie wejść w swoją deklarację w Moje Formularze, a następnie przejść do etapu „Dane podatnika” i sprawdzić poprawność wpisanych danych:
- Należy sprawdzić, który identyfikator jest zaznaczony, że ma się wyświetlać na deklaracji (NIP dla osób, firm prowadzących działalność, a PESEL dla pozostałych).
- jeśli nazwisko jest dwuczłonowe, należy sprawdzić czy jest wpisane ze spacjami czy bez. Czasami wystarczy skasować spacje, np. zamiast Kowalski - Iksiński wpisać Kowalski-Iksiński lub odwrotnie. Może gdzieś wkradła się jakaś literówka, spacja na początku lub na końcu w imieniu lub nazwisku, może zamiast jakiejś polskiej litery np. "ą" zostało wpisane "a". W przypadku łącznego zeznania małżonków, błąd ten może wynikać z omyłkowego wpisania NIP-u lub Peselu małżonka do danych podatnika. Po poprawieniu błędu należy zapisać zmiany i ponownie spróbować wysłać deklarację.
Jeśli wszystkie dane są wpisane w deklaracji poprawnie, a mimo wszystko ten błąd nadal występuje, należy się skontaktować ze swoim urzędem skarbowym, aby wyjaśnić, czy mają dobrze wpisane wszystkie dane. Być może ktoś popełnił błąd przy ich przepisywaniu do bazy systemu e-Deklaracji. Jeśli dane będą wpisane błędnie, być może trzeba to będzie skorygować składając druk aktualizacji danych identyfikacyjnych ZAP-3 lub NIP-7.
Niestety jeśli nadal błąd 412 będzie się pojawiał, pozostaje w tym roku wysłanie deklaracji w formie papierowej i wyjaśnienie sytuacji w urzędzie skarbowym, żeby w przyszłości można już było taką deklarację wysłać elektronicznie.
413 - Dokument z certyfikatem bez wymaganych atrybutów
Certyfikat związany z kluczem prywatnym użytym do złożenia podpisu elektronicznego nie zawiera wymaganej informacji o NIP lub PESEL właściciela certyfikatu lub informacje te są zapisane w niewłaściwym formacie.
414 - Weryfikacja negatywna - błąd danych identyfikacyjnych.
Błąd 414 informuje, że na wysyłanej e-deklaracji wystąpił jeden z poniższych błędów w danych autoryzujących.
- Błąd w danych identyfikacyjnych przenoszonych do sekcji danych autoryzujących w zeznaniu:
- nieprawidłowy numer PESEL lub NIP podatnika – możliwe, że wpisany został NIP pracodawcy lub identyfikator podatkowy współmałżonka, lub zamiast PESEL wpisany został NIP,
- błąd w nazwisku podatnika np. Kowalska Nowak zamiast Kowalska - Nowak lub Kowalska-Nowak (spacje przy myślniku mogą mieć znaczenie),
- błąd w imieniu podatnika np. Jaeck zamiast Jacek lub wpisanie również drugiego imienia np. Jan Adam,
- zamiast nazwiska zostało wpisane imię,
- błędnie wpisano datę urodzenia podatnika np.: zamienione miesiące z dniami, niewłaściwy format daty (prawidłowy format daty w formularzu PDF : DD-MM-RRRR, w danych XML: RRRR-MM-DD).
- W danych autoryzujących wpisana jest błędna kwota przychodu z zeznania lub rocznego obliczenia podatku za rok podatkowy o dwa lata wcześniejszy niż rok, w którym jest składany dokument elektroniczny. Najczęstsze błędy to:
- podawanie kwoty przychodu z bieżącego rozliczenia tj. za 2023 rok,
- wpisywanie kwoty z zaokrągleniem do dziesiątek groszy lub pełnych złotych np.: 99.00 lub 99.10 zamiast 99.14 (kwota zaokrąglona),
- podawanie łącznej kwoty przychodów małżonków (w przypadku wspólnych rozliczeń) powinna być tylko i wyłącznie kwota przychodu podatnika,
- wpisywanie kwoty 0 (zero), gdy za 2022 rok podatnik nie składał zeznania na analogicznym formularzu, (np. podatnik składa za 2023 rok zeznanie PIT-36, a za 2022 rok nie dokonywał rozliczenia na takim formularzu - złożył natomiast PIT-37. W danych autoryzujących powinien podać kwotę przychodu wynikającą ze złożonego do urzędu PIT-37.
Jeśli sprawdzone zostały wszystkie dane identyfikacyjne na deklaracji i są one prawidłowe, proszę sprawdzić, czy na deklaracji w zeszłym roku ta sama osoba była uwzględniona jako podatnik, czy jako małżonek. Należy sprawdzić dokładnie, czy została prawidłowo wpisana kwota przychodu tej samej osoby z deklaracji składanej za 2021 rok, jeśli ta osoba była wpisana jako podatnik należy przepisać przychód podatnika, jeśli jako małżonek - przepisać przychód małżonka.
Proszę odszukać swoją deklarację roczną (PIT-37/36/36L itd.) za 2022 rok i przepisać z niej odpowiednią kwotę (pole oznaczone jako przychody - razem):
- PIT-37 (29) - pole 83 (lub 44, lub 46, lub 48, lub 50), jeśli był podatnikiem,
- albo pole 118 (lub 45, lub 47, lub 49, lub 51), jeżeli w zeznaniu za 2022 rok podatnik występował jako małżonek,
- PIT-36 (30) - pole 147 (lub 79, lub 81, lub 83, lub 85, lub 87), jeśli był podatnikiem,
- albo pole 209 (lub 80, lub 82, lub 84, lub 86, lub 88), jeżeli w zeznaniu za 2022 rok podatnik występował jako małżonek,
- PIT 28 (25) – pole 62
- PIT-36L (19) – pole 28 lub pole 33
- PIT-38 (16) – pole 24
- PIT-39 (12) – pole 20
- PIT-40A (21) – pole 36
Ważne:
- Nie należy przepisywać przychodów z deklaracji PIT-11, PIT-40A, PIT-8C, itp., tylko ze swojego rocznego zeznania PIT-37, PIT-36 czy innego, które było składane za 2022 rok.
- Nie należy sumować przychodów małżonków.
- Nie należy sumować przychodów z kilku składanych deklaracji np. PIT-28, PIT-37, PIT-38.
- Jeśli składana była korekta zaznania za 2022 rok i kwota przychodu na korekcie była inna niż na pierwszym złożonym zeznaniu, wówczas do autoryzacji wysyłki należy podać kwotę przychodu ze złożonej korekty za 2022 r.
- W przypadku, gdy za rok poprzedni nie zostało złożone żadne z zeznań lub rocznych obliczeń podatku należy w polu kwoty autoryzującej wpisać wartość '0' (zero).
Jeśli wszystkie dane zostały wpisane poprawnie, a mimo to nadal deklaracja otrzymuje status 414, to najprawdopodobniej system e-Deklaracji Ministerstwa Finansów ma inne dane. Skontaktuj się ze swoim Urzędem Skarbowym i sprawdź, czy Twoje dane identyfikacyjne są w bazie urzędu wpisane poprawnie. W każdej chwili możesz skorygować swoje dane w systemie e-Deklaracje składając w swoim Urzędzie Skarbowym druk aktualizacji danych identyfikacyjnych ZAP-3 lub NIP-7.
Jeśli składany był PIT-37, PIT-36 lub inna e-deklaracja osoby fizycznej a nie udało się poprawić tego błędu i wysłać - niestety w tej sytuacji trzeba będzie w tym roku wydrukować deklarację i złożyć ją w US w wersji papierowej osobiście lub wysłać PIT pocztą listem poleconym.
Jeśli składany był PIT-11, PIT-8C lub inna e-deklaracja Firmy/Płatnika osoby fizycznej i nie udało Ci się poprawić błędu i wysłać - wyślij deklarację za pomocą elektronicznego podpisu kwalifikowanego (e-podpisu). W tym przypadku wymagane jest posiadanie/zakup e-podpisu oraz złożenie formularza UPL-1 w urzędzie skarbowym tej Firmy.
Ważne: Jeśli jesteś Płatnikiem dla nie więcej niż 5 podatników wyjątkowo możesz wydrukować te deklaracje i złożyć je w wersji papierowej lub wysłać pocztą, w terminie do końca stycznia.
415 - Zawartość załącznika niezgodna z deklarowaną listą plików
System e-Deklaracje negatywnie zweryfikował zawartość dołączonego załącznika (plik ZIP) do wniosku VAT-REF. Jego zawartość nie jest identyczna z listą plików podanych w treści wniosku:
- podano informacje o trzech plikach w archiwum ZIP, zaś przesłano plik ZIP w którym istnieją jedynie dwa pliki. System weryfikuje ilość plików i ich nazwy, bez rozróżniania wielkości liter,
- do wniosku nie dołączono załącznika w postaci pliku ZIP choć podano ich nazwy.
416 - Dla tego typu deklaracji załącznik binarny nie jest dozwolony
Załączniki binarne można przesyłać jedynie dla pewnej kategorii deklaracji elektronicznych (obecnie jedynie VAT-REF może posiadać załącznik). Z pozostałymi deklaracjami nie można przesyłać załączników binarnych.
417 - Wniosek VAT-REF wymaga przynajmniej jednej z pozycji: VATRefundApplication lub ProRataRateAdjustment
W przesłanej deklaracji elektronicznej VAT-REF nie ma przynajmniej jednej z obowiązkowych pozycji VATRefundApplication lub ProRataRateAdjustment.
418 - Dla złożonej deklaracji wymagane jest użycie podpisu kwalifikowanego
419 - Brak zaznaczenia celu złożenia formularza jako korekty deklaracji (zeznania) lub brak uzasadnienia przyczyny złożenia korekty deklaracji (zeznania)
420 - Użycie podpisu DaneAutoryzujaceVAP jest dozwolone jedynie dla dokumentu VAP-1
421 - Dokument VAP-1 można złożyć jedynie z użyciem podpisu DaneAutoryzujaceVAP
422 - Weryfikacja negatywna – dokument złożony z użyciem danych autoryzujących może złożyć wyłącznie podatnik, będący osobą fizyczną
423 - Dokument może złożyć wyłącznie podmiot będący osobą fizyczną, niebędący pełnomocnikiem
424 - Nie podano numeru VAT dostawcy lub numeru faktury, a nie jest to faktura uproszczona
425 - Kod państwa członkowskiego identyfikacji dostawcy jest niezgodny z kodem państwa, do którego kierowany jest wniosek
440 - Paczka/Dokument zbiorczy zawiera deklarację, która została już przesłana
Podczas wysyłki na bramkę UBD, jeśli w paczce zbiorczej znajdzie się chociaż jedna deklaracja, która została już przesłana wcześniej, wówczas cała wysyłana zbiorcza paczka nie zostanie wysłana tylko otrzymuje status 440. Niestety nie jest wskazane, której konkretnie deklaracji to dotyczy, więc należy ją odszukać samemu, odłączyć od wysyłanej paczki i wysłać tę paczkę ponownie. Jeśli paczka jest bardzo duża i jest problem z odszukaniem tej błędnie zaznaczonej deklaracji należy wysłać zbiorczo tę paczkę na standardową bramkę e-Deklaracji.
441 - Przesłany plik przekroczył dopuszczalny rozmiar
442 - Przesłana paczka znajduje się już w systemie
443 - Dokument znajduje się już w systemie
444 - Nie znaleziono płatnika lub podatnika, którego dotyczy zeznanie
445 - Przesłany plik przekroczył dopuszczalny rozmiar danych po rozpakowaniu
448 - Błędny plik lub niepoprawna struktura pliku (ZIP)
452 - Weryfikacja negatywna – nieobsługiwany typ deklaracji
453 - Weryfikacja negatywna – nieobsługiwany typ deklaracji dla tego kanału
460 - Nieprawidłowa struktura NIP
461 - Nieprawidłowa struktura Numeru identyfikacyjnego VAT lub go brak
462 - Nieprawidłowa struktura Numeru IBAN
463 - Nieprawidłowa struktura Kodu BIC
464 - W przypadku wyrejestrowania należy wybrać Cel złożenia równy 2
465 - W przypadku zmiany państwa członkowskiego identyfikacji konieczne jest podanie jej szczegółów
466 - Nieprawidłowe podsumowanie kwot
467 - Kod państwa członkowskiego konsumpcji nie może być taki jak kod państwa stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej
Dla użytkowników programu e-pity Płatnika jest dostępna Infolinia serwisowa (dotycząca obsługi programu) pod nr telefonu (61) 307 17 77 lub e-mail: serwis@platnik.e-pity.pl