Po pomyślnej wysyłce deklaracja otrzymuje status 200 i odbierane jest do niej potwierdzenie wysyłki UPO, a numer referencyjny (identyfikator dokumentu) z odebranego UPO wkleja się do głównej deklaracji do pola nr dokumentu.

Opcja 'Status e-Deklaracji' z poziomu otwartej deklaracji:

 

Opcja 'Status e-Deklaracji' z poziomu 'Moje formularze':

Jeśli deklaracja nie została wysłana pomyślnie (otrzymała inny status niż 200), wówczas po kliknięciu w ikonę 'Status e-Deklaracji' pojawia się informacja o błędzie wysyłki i odpowiedni numer statusu błędu.

Przy niektórych błędach wysyłki w tym oknie pojawi się również przycisk 'Zgłoś błąd', dzięki któremu można wysłać zgłoszenie błędnego statusu do naszego serwisu. Po otrzymaniu zgłoszenia postaramy się pomóc odszukać błąd w e-Deklaracji i będzie można ją poprawić i ponownie wysłać.

Status wysłanej deklaracji możemy w każdej chwili sprawdzić z poziomu formularza. Gdy deklaracja była już wysyłana elektronicznie, wówczas ikona 'Wyślij e-Deklaracje' zamienia się w 'Status e-Deklaracje'.

A także z poziomu menu Moje Formularze  -> e-Deklaracje klikając w ikonę  przy danym wysyłanym formularzu.

Szczegółowy opis wszystkich statusów e-Deklaracji znajduje się na stronie i tutaj link
do naszej strony https://www.platnik.e-pity.pl/kody-weryfikacji-edeklaracjegovpl-platnik-pit/